Linda droomde van het starten van haar eigen bedrijf.
Ze wilde dolgraag haar eigen ding doen. En had er altijd al van gedroomd om in het buitenland te kunnen werken en geld te verdienen met haar passie via haar eigen business.
Zo kwam ze bij mij terecht. Maar toen ze daadwerkelijk begon met het opzetten van haar bedrijf ontdekte ze dat ze een groot struikelblok had. Ze had belief als talent.
Linda is een zeer overtuigend persoon en hecht sterk aan haar overtuigingen. Ook al was het nog onbewust ;) Ze heeft ook veel relatievorming talenten. En relatievorming talenten in combinatie met belief kunnen soms het koppigste zijn van alle talenten. Ze zijn erg familie gedreven en hebben een sterke overtuiging hoe je mensen moet benaderen of hoe je met mensen moet omgaan.
Ze maken zich vaak druk of ze de relatie met andere mensen beschadigen als ze nog geen besef hebben van hun talenten energie belief. Zelfs als er bewijs is om het tegendeel te bewijzen. Dat andere mensen het juist super inspirerend vinden als Linda bijvoorbeeld haar passie op Social Media deelde maakte niet uit.
Ze voelt een sterke weerstand. Ze gelooft sterk dat ze geen Social Media nodig heeft om succesvol te zijn. Ze is ervan overtuigd dat haar passie voor mensen helpen genoeg zou zijn om succesvol te zijn. Maar naarmate de tijd verstrijkt & haar bedrijf niet zo succesvol is als ze had gehoopt weigert ze haar overtuigingen in twijfel te trekken en aan te passen.
Linda heeft moeite om te gaan staan voor haar principes. En een duidelijke stelling in te nemen waardoor ze continu verkeerde klanten aantrekt Ze heeft ook veel moeite om zich aan te passen aan veranderende marktbehoeften en trends. Sowieso heeft ze een hekel aan marketing en sales. Ze denkt dat de kwaliteiten van haar diensten vanzelf wel klanten zou lokken, terwijl in de werkelijkheid marketing en promotie nodig zijn om zich te onderscheiden op de concurrentie.
Grote valkuil van belief is nog niet weten dat je dit talent in huis hebt. Eerste stap is ontdekken wat je top 5 beliefs zijn. In combinatie met je top 10-5 talenten en dan taken en werkomgeving creëren die in alignement is met die beliefs. Van nature ben jij een what you see, is what you get person. Maar oude overtuigingen kunnen je tegenhouden om voor deze energie te gaan staan. Als je je principes kent dan kun je die ook verweven in je business. Dat haalt het scherpe randje eraf. Je hebt een uitlaatklep gevonden. Ook ga je minder projecteren op anderen omdat je je bewust bent dat iedereen anders is en dat dat ok is.
Belief is ontzettend gepassioneerd. Ga staan voor waar jij in gelooft en durf mensen af te stoten. Deel op Social media wat jouw waarden zijn. Waar jij voor staat en hoe jij leeft. Ja je gaat mensen afstoten maar voor jou is het zo belangrijk om met mensen te werken die hetzelfde geloven als jij dat het je belemmert om naar next level te groeien als je niet met de juiste doelgroep werkt.
Schrijf, deel waar jij gepassioneerd over bent. Deel je principes & waar jij voor staat. Laat jezelf zien. Ook je privé leven. Durf mensen af te stoten. Je schrijft niet voor je vrienden. Je schrijft voor jezelf. Als je gaat schrijven vanuit deze energie dan durf je te vertrouwen op je eigen ingevingen en heb je het gevoel dat je aan het roer staat van je eigen business. Alignement tussen dat waar jij in gelooft en taken zijn ontzettend belangrijk om de energie weer te laten stromen. De schijnt de zon weer fel aan de hemel en je hebt er zin in.
Je bent op pad met je zeilboot om lekker te gaan varen met je boot. Vanaf het moment dat Linda haar principes omarmt en durft te delen wie ze is en waar ze voor staat voelt ze de wind weer in haar zeilen staan. Ze trekt leuke klanten aan. Ze stopt met het werken met klanten die niet aanhaken op haar principes en levensstijl.
Want ze heeft ondertussen gemerkt dat als ze dat doet dat de boot steeds langzamer gaat en uiteindelijk zelfs stil komt te liggen. Als je je top 15 talenten ontdekt en hoe ze verweven zijn met elkaar en met je principes, dan ontdek je ontdek je wat je nodig hebt om jouw boot te onderhouden. Je gaat staan voor dat wat voor jou belangrijk is en trekt gelijkgestemden en energiegevende klanten aan. Herken je je hierin? Zo ja op wat voor manier?