Let me tell you a little story.
In Rock Your Talent hadden wij een visibility challenge.
10 dagen elke dag iets posten over jouw visie op Social Media.
Yep!
En dan is het stil.
Knikkende knieën, rode wangen en hart wat roffelt.
Oude overtuigingen komen naar boven zodra wij vrouwen zichtbaar zijn:
‘Ik wil niet afwijken’
‘Niemand zit te wachten op wat ik te vertellen heb’
‘Mijn collega’s zullen me wel raar vinden…’
‘Ik moet eerst mijn website online hebben…’
‘Wat gaan de kennissen van mijn man, die ook op LinkedIn staan hiervan vinden?
“Ik ben saai”
Dit zijn stories.
Oude stories die soms van generatie tot generatie worden doorgegeven.
Overtuigingen die je niet verder helpen.
Old story old results. New story, new results.
Ondernemen is niet voor niks de snelste manier om jezelf te transformeren.
Al je oude shit en stories die je jezelf vertelt komen aan het licht.
Je kunt je niet meer verschuilen.
Het positieve van dit verhaal is dat nu je oude stories aan het licht komen je ze ook kunt ombuigen naar een verhaal dat je wel helpt om je business doelen te halen.
Denk aan:
´Er is werk in overvloed.´
´There is no right or wrong decision. The only wrong decision is indecision.´
´I am creative and can solve any problem´
´This is what i am clear about…´
´Mijn ideale klant is op zoek naar mij´
Je kunt ervoor kiezen om het te doen zoals je het altijd al hebt gedaan of je kunt ervoor kiezen om full out te gaan.
Dat is niet egoïstisch zoals veel vrouwen denken.
Door zichtbaar te zijn kan jouw ideale klant jou vinden. En kan jij jouw ideale klant verder helpen zoals alleen jij dat kan.
Maar zichtbaar zijn staat synoniem voor ruimte innemen en dat vinden veel vrouwelijke ondernemers nog een uitdaging.
Zo ook oud deelneemster Mireille uit RYT.
Met bonzend hart en trillende handen heeft ze op dag 1 van de Rock Your Talent visibility challenge haar allereerste LinkedIn post geplaatst.
Zelfs haar allereerste blogpost ever.
Haar post ontving veel likes en leverde zelfs een testimonial op van een happy klant. En 10 dagen later ontving ze een persoonlijk berichtje van iemand die diezelfde LinkedIn post had gelezen. Ze schreef dat haar post haar raakte.
De vrouw die het bericht had gelezen was huiverig geworden. Ze had al van alles geprobeerd, was al heel lang bezig met het vinden van een oplossing maar werd van het kastje naar de muur gestuurd. De LinkedIn post had haar hoop gegeven om toch weer aan iets nieuws te beginnen. Een week geleden spraken ze elkaar telefonisch.
‘Ik haal meer uit deze visibility challenge dan ik ooit had kunnen bedenken’– Mireille, Deelneemster RYT
Zie je nu in hoe het NIET delen van jouw Social Media posts egoïstisch is?
Jouw ideale klanten zijn nu al op zoek naar jou. Jouw ideale klant is op zoek naar een oplossing en aanpak zoals alleen jij die kunt geven. Wat zal jouw ideale klant niet bereiken als zij jou niet zullen ontdekken? Wat onthoud jij je ideale klant door je te blijven verstoppen?
Zo durfde Mireille zichzelf en haar visie, ondanks dat zij al ruim 12 jaar sensitieve vrouwen met chronische lichamelijke klachten helpt weer vertrouwen in hun lichaam te krijgen, nog steeds niet écht zichtbaar te maken. Tot zij merkte wat het delen van haar blog voor een ander betekende. De klant waarvan Mireille niet wist dat ze bestond. Een vrouw die al jaren kampte met gezondheidsproblemen voelde zich geraakt door haar tekst en nam contact op. Uit dat gesprek heeft deze vrouw een diepgaand inzicht opgedaan. Ze kwam erachter dat de oplossing voor haar probleem niet te halen valt uit een ´quick win´ maar juist zit in de vertraging.
De vrouw overweegt nu om met Mireille te gaan samenwerken. En voor Mireille voelde het als een bevrijding om zichzelf te hebben uitgesproken over haar visie en kreeg de bevestiging dat ze hiermee van waarde is voor een ander.
Je wilt niet het best bewaarde geheim van Nederland zijn.
“One of the greatest challenge in this human life is to continuously let go of the old and familiar. The human ego feels safe in the familiar, no matter how toxic it is. It finds ways to stay in a loop and you keep running in circles. There’s a huge fear of the unknown that’s at the core of this attachment to the familiar. When you are in the familiar everything is fixed, the ego feels more in control but when it comes to the unfamiliar it can’t know anything about it unless you choose to break a loop. Whenever there is a slight change in the familiar you may start to feel strange, you may even feel a bit sad. When you are on the journey of self growth you can’t remain in the familiar forever. You will have to keep letting go of the old to discover yourself in new ways. Don’t stay stuck in the familiar, when it’s time to let it go. Growth happens in the unknown” – your Higher Self
Als jij niet jouw posts en visie deelt ben je ook niet te vinden en gaat jouw ideale klant jou ook niet vinden.
Be outrageously courageous en non-apologetic over waar jij voor staat.
De kans dat iemand dezelfde top 15 talenten heeft is 1 op de zoveel biljoen.
Niemand anders ziet de wereld zoals jij die ziet.
Maar jij bent misschien wel dat ontbrekende puzzelstukje dat hij of zij nodig heeft.
Dus post iets vandaag. Totally riske it. Make a stand for what you believe in. Share your gifts. So you can help others.
Give it your all…and you might get rewarded met een potentiële klant die op zoek is naar jou.
De klant waarvan je niet wist dat die bestond.
Liefs
P.S: No, you’ll never feel ready, so just do it anyway